BESLUTÅNGEST - JAVISST! :)

Såhär i slutet av sitt år står man inför några viktiga beslut. Idag var en tuff en som krävde mycket tänkande.. :P Efter ett år kanske ni kan tänka er att jag har köpt på mig en massa saker. Bland annat kläder men också mycket annat smått och gott. Vissa saker har jag t.o.m fått. Då uppstår det problem när man åker hit med en full nästintill överviktig väska när man skall åka hem igen. Jag behövde helt enkelt köpa en till resväska (om inte två..). Har tänkt att jag måste ge mig sjutton på att fixa en snart så att det verkligen blir gjort.

Så idag efter att jag släppt av So på dansen stannade jag till vid Kohl's för att smygtitta lite om de hade någon billig väska. Tyvärr blev det en nitlott.. Den billigaste singelväskan i rätt storlek låg runt 200 dollar. Då kunde jag lika gärna köpa ett 4-väskset för 150 dollar.. Så jag frågade i kassan om man kunde på något visa bara köpa en av de här fyra väskorna, men det gick inte alls. Då bestämde jag mig för att bege mig till nästa ställe, target eller walmart. För att hitta en billig och bra väska.

Brumbrum.. på väg dit fick jag syn på ett Marshalls (visste inte riktigt var affärerna låg, men norrut iaf..). Hade hört att de kunde ha väskor så efter några fina filbyten från vänsterfilen lyckades jag svänga in till affären. Och jag hade tur, de hade väskor.. Ganska många enligt mig.

Hjälp, först lyfte och vände jag på alla och kollade priserna. Efter att ha gått runt ett varv hade jag hittat tre väskor som verkade bra. En svart, en svart med gult (kallad lucas) och en calvin klein.. :) Sen börjades det..  - själva väljandet. Kollade utanpå, designen, inuti, öppnade alla fack, hur verkade dragkedjorna?, kollade rulltekniken.. Väskan var tydligen tvungen att vara lätt också. Så jag försökte lite fint uppskatta om de var tunga eller inte. Tillslut lyckades jag iaf välja bort lucas. Men när jag skulle lämna tillbaka den hittade jag en annan grön för rimligt pris i rätt storlek. Suck :P

Det är vid sådana här tillfällen som det är bra att ringa pappa. Men nu gick ju inte det. Efter några sms till Josefin stod jag kvar där ensam tvungen att välja. Jag spenderade säkert 30 minuter i den där affären. Tiden började rinna ut, det var dags att hämta So från dansen igen. Äsch.. Den gröna var okej, mellanpris. Den svarta helt klart fulast, men billigast och störst (enligt mig). Sedan hade vi Calvin Klein, jag har alltid varit lite svag för det märket. Färgen och utseendet var helt klart i min smak, hjulen bäst, men den kostade 20 dollar mer. Och det är mycket pengar för en fattig au pair som har tänkt resa med inga pengar alls...

Nej nu fick det vara nog, jag skulle väl inte köpa mitt livs väska. Inte nu när jag är 20 år i en Marshalls affär... Det fick bli den billigaste, svarta (med snyggast foder faktiskt och flest fickor :) ). Var helt slut sen i bilen efter allt tänkande. :P Inte lätt när man har sådana stora viktiga beslut att fatta.. Lyckades iaf smita förbi de flesta trafiklyserna på gult och kom i tid till So:s dans.



En liten histora såhär på kvällskvisten kändes rätt. :) Men nu är det nog bäst att jag försöker hoppa i säng. Även fast jag kommer vara trött imorn ändå så är det iaf Fredag!! :)


Kommentarer
Postat av: sis

Vad du är söt sis :*

2011-02-11 @ 10:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0